Ímélen érkezett:
Sziasztok!
A Bazsi másodikba jár, és eddig nem éreztem, hogy bármi feleslegeset is tanult volna. Majd ha felsős lesz, többet fogok tudni róla mondani.
Ha a saját tanulmányaimat veszem alapul, azt gondolom, sok olyan dolgot tanultam, amelyet akkor feleslegesnek éreztem, életem későbbi részében viszont hasznosnak bizonyultak. Két példát is mondok:
az értelmetlennek gondolt biokémiai tanulmányok - na jó, inkább emlékfoszlányok - jól jöttek, amikor visszarángattak a seregbe egy hónapra, és laboráns asszisztenst képeztek belőlem.
Azt sem gondoltam volna, hogy a gimiben fejembe vert Kirchoff, Faraday, és Ohm törvények jól jöhetnek majd akkor, amikor elektronikai műszerésznek tanultam.
Vagyis már kétszer is úgy jártam - nálam ez már szignifikáns - hogy értelmetlennek gondolt dolgok jól jöttek nekem 10-15 évvel a tanulmányaim után.
Ha tanárként kell megszólalnom, csak a törihez fogok tudni hozzászólni.
Töriben rengeteg információ éri a gyerekeket, időnként túlságosan is töményen. Főleg évszámok tekintetében tudunk időnként túlzásokba esni.
Véleményem szerint a kevesebb több lenne. Az évszámoknak éppúgy tájékozódási pontként kellene szerepelnie a tananyagban, mint ahogy a világító tornyok szerepelnek a hajósok életében. Ha nincs, az nyilván nem jó, ha meg túl sok van belőle, egy idő után tudomást sem vesznek majd róla.
Sokkal többet kellene sztorizni, beszélgetni, megkérdezni a gyerekeket, ők hogyan csináltak volna X.Y helyében.
A történelemben egy csomó tanulságos dolog van, és ha ezek kerülnek előtérbe, a jövő csapdáiból is kevesebb lesz.
Kiváncsian várom én is a többi hozzászólást!
Tamás
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.